يزدفردا:مصاحبه اي از شهردار يزد درشماره اخير دو هفته نامه نسيم يزد منتشر شده كه حاوي نكات نا گفته در مورد پل رو گذر ميدان باهنر است و يكي از كاربران دنياي مجازي نقدي بر اين مصاحبه نگاشته كه شوق دات كام هم با روش منحصر به فرد خود  نظر كاربر و نظر خود را منعكس نموده است ومطالب اوليه كه با رنگ آبي مشخص گرديده نظر يكي از كاربران و مطالب مشكي اصل مصاحبه نسيم يزد و مطالب قرمز نقدشوق دات كام مي باشد اميد مي رود كاربران يزدفردا نيز در اين مورد به صورت خاص نسبت به ارائه نظر اقدام نمايند و مطمئن باشيد كه نظرات هر شهروند در جاي خود تاثير گذار بوده و در تشويق و تنبيه مسئولين موثر است اميد است كه كاربران يزدي و حتي كاربران مقيم خارج از كشور (يزد فردا)نيز در اين گونه موارد رهنمود ها و نظرات خود را بيان نمايند .

بنام حق

جرات یعنی چه؟!

توهین شایق به تمام شهرداران سابق یزد

سرپرستان و شهرداران سابق یزد: اسکندر اصلانی، مهندس وحدتی، مهندس ریسمانیان، مهندس فرشی، مهندس خورشید نام، مهندس اعلائی، مهندس شرافت، مهندس آرامون، و سازمان نظام مهندسی اگر جرات دارند! جواب مردم و شهردار یزد را بدهند! و نظر خود را در رابطه با پل هوایی باهنر اعلام نمایند.

جرات و مدیریت شایق، با آینده و بودجه یزد چه خواهد کرد؟!

در یک اقدام تبلیغاتی، و برای توجیه عملکرد شهرداری یزد درطول دوران مدیریت سوال برانگیز شایق، همزمان با روزنامه جمهوری اسلامی، دو هفته نامه اصولگرای نسیم یزد، به مدیر مسئولی محمد رضا ابرقویی و سردبیری مهدی ابرقوئی، مصاحبه ای با شهردار منتخب شورای اقلیت یزد، انجام داده است، که بسیار جالب و خواندنی  می باشد!

شهردار یزد:

ساخت پل میدان باهنر جرات می خواست

گروه خبر- سمانه ملازینلی

شهردار یزد در گفتگو با خبرنگار ( دو هفته نامه) نسیم یزد، با بیان این مطلب گفت: برای احداث این پل با نامه های اعتراض آمیزی از شرکت ها و استانداری در خصوص مخالفت با ساخت پل روگذر باهنر مواجه شدم، ولی به هیچ وجه کوتاه نیامدم و مقاومت کردم ( و به نظر کارشناسان و متخصصان و منتقدین توجه نکردم) ؛ وگرنه هم اکنون این پل در مرحله اجراء نبود، ساخت این پل در یزد جرات می خواست ( که ما داشتیم و شهرداران سابق نداشتند!)

مهندس شایق( شهردار با شهامت و جرات دار یزد) در پاسخ به این سوال که چرا این پل زیر گذر نیست اظهار داشت: برای احداث پل زیرگذر بررسی شش ماهه با مشاوران صورت گرفت( کدام مشاوران!) ولی در مسیر این پل کابل فیبر نوری رد شده است و حتی در این خصوص ازشورای امنیت ملی نامه ای دریافت کردیم که اگر مشکلی برای کابل فیبر نوری بین المللی پیش بیاید همه دست اندرکاران ساخت پل باید پاسخگو باشند.

وی افزود: همچنین انتقال آب و وجود لوله گاز و فاضلاب ازطریق زمین، این امکان را به ما نمی داد که پل زیر گذر احداث نمایم ولی برای ایجاد نمای زیباتر ( بدون مطالعه و کارشناسی و توجه به پیامد و نتیجه کار) سطح پل را یک متر و نیم پائین آوردیم ( و آب هم از آب تکان نخورد!)

وی ( شهردار خیلی باشهامت و بسیار جرات دار یزد) در خصوص اینکه چرا طرح پل میدان باهنر«زیر گذر» که 27 سال پیش توسط فرد دیگری ارائه شده بود ولی به مرحله اجرا در نیامد گفت: بحث های مردم باید تخصصی شود ( کارشناس تغدیه را که می گذاریم مدیر روابط عمومی و کارشناس جغرافی را که می کنیم مدیر مالی، یک بحث صد درصد تخصصی است و به مردم و منتقدینی که در تخصص، تخصصی ندارند مربوط نیست) در یزد هنوزتصمیمات سنتی گرفته می شود ( البته اجرای سنتی خدمات شهری و مدیریت سنتی در شهرداری، خود یک بحث تخصصی است) اگر 27 سال پیش (زمانی که شهید صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد بود و اصلانی شهردار ) برای احداث پل میدان باهنر مقاومت شده بود، حتما مورد تائید واقع می شد. ولی من پیگیری کردم و به هیچ وجه کوتاه نیامدم (و به حرف و نظر هیچکس توجه و گوش نکردم ) تا این طرح (بدون بررسی تمامی جوانب امر) تائید شد.

شهردار یزد خاطر نشان ساخت: مسئولین شهر یزد می ترسند ( عاصی جزو مسئولین است؟) و حتی جرات ندارند از اختصاص اعتبار بیشتر برای شهر یزد صحبت کنند ( ای ترسوها! ای بی جرات ها! از من یاد بگیرید) به دلیل وجود معادن زیاد در یزد نیازبه اعتبارات بیشتری است ( این یک بحث مطالعه شده و بسیار تخصصی است) ولی مسئولین ما پافشاری نمی کنند (چون می ترسند و به عاقبت کار می اندیشند)

مهندس شایق( شهردار پر جرات و شجاع یزد) ضرر و زیان وارد شده به مغازه داران اطراف پل را امری طبیعی دانست و تصریح کرد: آنها دنیا را ازدریچه درآمد خود می بینند ولی ما با احداث این پل آینده شهر یزد را مد نظر داریم ( و به انتخابات شورای شهر و مجلس اصلا توجه و نگاه و علاقه ای نداریم) اگر در حال حاضر به مغازه داران ضرر و زیان رسیده بعد از احداث پل درآمدشان بیشتر از هم اکنون خواهد شد ( چرا که با آمدن جهانگردان و ایران گردان برای دیدن شاهکار استثنایی و بی نظیرما کار و کسبشان رونق بسیاری خواهد گرفت)

وی در پاسخ به اینکه آیا برای احداث این پل سازمان نظام مهندسی و سازمانهای متخصص مورد مشورت قرار گرفته اند گفت: ما این طرح را با تمام سازمانها ( سازمان اتوبوسرانی و بازیافت و پارکها و فضای سبز و میدان میوه و تره بار و انتقال خون و پزشکی قانونی و خلدبرین و بهداشت و محیط زیست و جنگل داری و تاکسیرانی و شیلات و قند و شکر..) بخصوص سازمان نظام مهندسی مطرح کردیم و نظام مهندسی به دلیل اینکه ساخت این پل درطرح تفضیلی شهر یزد نبوده است با آن مخالف بود. ( بهرحال ما نظام شهرمان را بدست نظام مهندسی ندادیم و نمی دهیم چون که جرات داریم، و چون جرات داریم، به طرح تفضیلی شهر نیاز نداریم)

مهندس شایق( شهردار متخصص و بسیار جراتمند یزد) ادامه داد: شهردار نمی تواند همه کارها را به تنهایی انجام دهد و این طرح وارد هیئت های مشاوره ( که خود انتخاب کرده بودیم) شد و پس ازبررسی های لازم مورد تائید قرار گرفت. این طور نیست که فقط شهردار موافق این کار باشد و حتی تغییر کاربری ها، تغییر تراکم ها و سایر تصمیم گیری ها بر اساس کمیسیون ماده پنج بوده است.

(قرمز نوشته های خط دار تفسیر و ترجمه شوق دات کام از صحبتهای شهردار است)

و اما!

همه، حتی غیر متخصص ترین و بی سوادترین افراد نیز می دانند، که رفتن به بالای منار میرچقماق و ازآنجا با سر پائین پریدن، بسیار جرات می خواهد، که البته هر کسی ندارد

 

 

 
يزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا